måndag 6 juli 2009

Det ska vara den första gången för allt....



....någongång ;o)
I lördags åkte jag och 6 andra till Ekebofestivalen och dansade kase-dans :)
( Hmm, det var många andra människor där naturligtvis)
Eftersom det var första gången så hade jag absolut inga förväntningar, men det var kul!
Jag tycker ju om att dansa, och det fick jag mycket och ofta. Har fortfarande ont i benen idag
men är väldigt nöjd med skovalet för kvällen då fötterna klarade sig utomordentligt bra!
Kunde snabbt konstatera att buggen pappa lärde mig när jag var liten var som bortblåst eller
hade fått för lite näring för kvällen (i form av alkohol då då) så till hösten blir det buggkurs!
Jag var pinsamt dålig och även om kunskaper i bugg inte behövs särskilt ofta SKA jag bara kunna det! Det var kul också att uppleva en helt annan "värld" än den man är van vid.
Och alla dessa oskrivna regler man inte har koll på...... men snart blir varse.
Tex är det nästintill förbjudet att tacka nej om man blir uppbjuden (ja, jag gjorde det en gång men faktiskt behövde jag besöka toaletten !!!) och tydligen så dansar man två danser i följd med kavaljeren som har varit så dum och bjudit upp :)

Inga kommentarer: