tisdag 1 april 2008

det ljusnar lite tror jag

Jag har jobbat ganska mycket måndag, tisdag och jag är trött men inte så trött som jag trodde jag skulle vara. Det är skönt med tanke på att jag har barnen. Har sovit lite bättre sista nätterna och det hjälper ju också till. Så det verkar som det ljusnar lite på trötthets-fronten. Skönt för er som kanske snart slipper att höra att jag är trött hela tiden. Ensamheten som jag var lite rädd för har börjat krypa närmre och det är så där kul. Tyvärr påverkar det hur jag tänker ganska mycket, och jag blir "känslig" och får en massa negativa tankar som ibland är svåra att få bort. Hänger upp mig liksom på vissa saker som jag "älter och älter" i mitt blonda lilla huvud. Men jag tycker jag klarade det bra i alla fall 3 månader. Mer än vad jag trodde =)
Och det går väl upp och ner gissar jag, köpte en bok i helgen som jag ska läsa snart, men tror jag väntar tills nästa vecka. Jag hoppas den ska hjälpa till att ge mig en boost.

Dags att natta barnen. Kvällen med dem blev kort ikväll. Men jag är glad att Magnus kunde hämta dem så jag fick jobba med mitt kvartalsbokslut.

Har ni förresten sett att Rasmus har startat sin egen blogg ?
http://rasmus-tankar.blogspot.com

/J

4 kommentarer:

Trollungen sa...

Tyärr är det en stor last som vi (de flesta)tjejer har: att tänka för mycket, analysera sönder saker och hänga upp sig på allt. Vad jag har märkt är att det hjälper oerhört mycket att prata om det. Inte med vem som helst utan med andra tjejer. Ibland räcker det att höra att andra är likadana. Att älta tillsammans är det bästa botemedel för oss "knäppa" tjejer!

A sa...

Hej gumman! Jag börjar nu själv komma ut ur den svarta box som utgjordes av allt det nya som hände i mitt liv. Så nu finns jag på plats igen och kan hjälpa dig att älta precis hur mycket du vill! Hoppas att vi kan komma ut en runda på söndag! Kram!

Anonym sa...

Tror inte det är något unikt med er tjejer att man kan känna sig lite nere då och då, det händer mig också (fast just nu är jag FETGLAD, sommardäcken är nämnligen kanonbra:).
Passa på och ha lite kul trots att du jobbar så mycket, det är viktigt!
Hade inte jag gjort en massa roliga saker, när jag inte jobbar, hade jag trillat av pinnen för länge sedan.
Hoppas du lever livet och att du snart mår bättre!

Anonym sa...

Sluta inte att blogga, please!