lördag 26 april 2008

Fredag


Rasmus har varit på lägerskola och i fredags eftermiddag var det dags att hämta honom med picknick-korg. Jag hämtade Maia först och Magnus slöt upp en liten stund senare.
När jag kom hem ringde jag på hos grannen, Sofia, för i torsdags råkade vi på varandra på innergården och satt och snackade ett par timmar, mycket trevlig tjej dessutom singel ........kom bort ifrån tråden lite......i alla fall så pratade vi lite om att gå ut och ta en öl på fredagen så jag ringde på och vi bestämde att vi skulle åka in till Lund. Så vi två förvirrade själar åkte in till Lund och åt på Wasabi. Delade lite sushi och någon kyckling med nudlar - supergott!!!
Sen gick vi till Herkules på stortorget och "hängde" i baren. En MYCKET trevlig bartender (och en inte alls trevlig så honom sket vi i) fanns där, så det blev lite att dricka, men absolut inga såna mängder som förra helgen. Jag menar jag håller ju precis på att lära känne tjejen kan ju inte skrämma bort henne med pinsamheter direkt. Fick förslaget att byta efternamn av en korpulent herre, men kände inte att det var direkt lockande..... Dock gillade jag att han tyckte jag såg ut som 28.......... =) jag kände mig ganska gammal där bland alla småbrudar som inte såg ut att få lov att dricka sprit överhuvudtaget. Vi hade trevligt Sofia och jag, men det fattades "prospekt", iallafall snygga sådana. I och för sig så på slutet kom det fram en kille som ville prata (?) med mig och han var helt ok, såg ut som 25 men var faktiskt bara ett år yngre än mig =).
Också en trevlig EGO-boost mitt bland alla småbrudar (som förmodligen var någon annanstans då)

1 kommentar:

Anonym sa...

När kommer du och Sofia till Malmö? Tusen gånger bättre att ragga i än Lund.Typ. Tror jag.Eller nått.