söndag 16 november 2008

Stackars barn, jag måste vara en helkass mamma


Igår var vi i Ystad och hälsade på hos Per o Kristina. Barnen har inte träffat sina "kusiner" på länge och Per satte på mina vinterdäck :). Detta är jag mycke tacksam för eftersom det hade varit svårt att göra det själv och det hade kostat en massa pengar och gå till en firma. Men jag hjälpte till... det var roligt att titta på när han höll på med allt som nu gjordes för att flytta vinterdäcken till samma fälg som sommardäcken sätt på. Jag blir alltid så impad av någon som är så duktig på sitt jobb så det ser ut som en dans. Och när han kände på vinterdäcken för att se var de hade suttit för företaget som bytte dom i våras hade inte märkt dom. Hur fan känner man med fingrarna om däcken suttit fram eller bak, höger eller vänster? Iallafall blev det sent igår, så Maia somnade i bilen på väg hem. Hon fick gå från bilen upp till lägenheten och när vi kom in genom dörren så rasade hon ihop man somnade omedelbart på skohyllan... Då är man trött

1 kommentar:

A sa...

Det där har hänt mig med! Inte att de krupit upp på skohyllan, men väl att de lagt sig att sova på hallgolvet för att de inte orkade gå upp i sina sängar. Vågar mig på en gissning att du inte lät henne ligga kvar - det är väl snarare tecken på att du är en bra mamma. :)