måndag 1 december 2008

Duktig, hjälpsam, glad och väldigt kreativ

Det är beskrivningen på min dotter.....
Har varit på utvecklingssamtal idag och det är trevligt trevligt när ens dotter får höra så mycket positiva adjektiv =) Fast emellanåt så undrade jag om hon verkligen pratade om barnet som följer med mig hem på kvällarna. För det är en grinig, tjurig, skrikig sak som vägrar göra något.
Hmmm, gick jag på fel samtal kanske?
Nä skämt å sido, jag är glad och stolt över henne, någonstans måste jag/vi ha gjort rätt
även om det inte känns så ibland.
Det är ganska roligt att sitta där och höra om deras dagar. Och det är märkligt att sitta där och känna igen sina egna små egenheter och beteende från när man var liten ( och ibland även som vuxen). Maia har haft "ett problem" sen hon var jätteliten och det är att hon inte sitter vid när hon påbörjar något. Och jag har aldrig reflekterat över att det skulle vara en "egenskap" hon har ärvt. Men idag sa Magnus; "Hmmm, en projektstartare som inte avslutar precis som jag".
Gud vad jag skrattade, en fantastisk förklaring till varför vissa lister aldrig kom upp =)

Inga kommentarer: