torsdag 11 december 2008

Lucia på dagis

Skulle ha bloggat från dagis ikväll men eftersom Lucia-tåget och fikan efteråt var utomhus och nu för tiden är det väldigt mörkt klockan 18.00 så finns inga bilder på alla tomtenissar och tomtenissor =( Barnen sjöng precis sådär vackert som bara barn kan ;o).
Det var kallt men ändå mysigt, jag är ju en böl-potta så det kom nästan ett par tårar.
Maia höll faktiskt på att missa hela alltet, vi kom sisådär 1 minut innan Lucia-tåget startade.
Vi var på simskola mellan 17.15 - 17.45 det var märkestagningsdag idag. Röda livbojen - och det fick henne att vilja gå dit, igår i alla fall. För precis innan vi skulle köra till badet så kom tårarna.
Men vi bestämde att vi skulle äta korv med bröd innan så vi började med det och när jag berättade att de skulle rädda varandra med livbojar och annat så blev det lite intressantare. När sedan Filipa, en kompis från gympan hon slutade med, var i samma grupp så blev det väldigt mycket lättare. Tack gode Gud att Filipa var där idag, säger jag.
Jag fick ju fortfarande inte lämna hennes sida för en sekund men hon gjorde allt hon skulle, hon tittade nästan på simläraren, framförallt gjorde hon vad han sa. Så när Maia hade klarat alla uppgifter för märket sprang vi in till duschen, då var klockan 17.44 ....
Jag är själv impad över att Maia var duschad, torkad, påklädd med tomtekläder och på dagis innan klockan 18.00 (även om marginalen inte var stor) !!!
Nu har vi också ett lockbete till nästa veckas simskola, åker hon inte dit kan hon ju inte köpa märket =)

En bra dag, men såklart har jag inte lyckats helt och hållet. Att Rasmus ska ha fika med sig till skolan imorgon hade totalt försvunnit ur mitt medvetande. Så vi måste upp tidigt imorgon så vi hinner stanna på ICA och köpa något på väg till skolan..... Hmmm, hur jag nu ska komma ihåg det i den förvirrade morgonstressen. (Jag hoppas väldigt mycket på Rasmus minne)

2 kommentarer:

A sa...

Hälsa Maia och gratulera till märkena! :) Och du, glömska är något vi alla upplever! Igår fick jag köra hem på lunchen för att jag hade glömt att Johan hade sim med fritids. Sånt händer. Särskilt vid juletid, tycker jag mig ha märkt...

Trollungen sa...

Vad kul att frisören ska få göra vad hon vill. Ska bli så kul att se nästa vecka. *Nyfiken*
Trevlig helg!