torsdag 25 december 2008

Jul


Julen är här....
Barnen är redo för att åka till pappa för att fira jul :'(
Måste säga att det kändes fruktansvärt jobbigt att lämna barnen så julafton. Jag skulle inte få vara med när tomten kom och de öppnade sina julklappar och det kändes i båda bröstet och magen.
Hade en bra julafton ändå, men tankarna på barnen fanns där hela tiden.
Åt inte så mycket tyckte jag men ändå hade jag jätteont i magen när jag gick och la mig vid ett-tiden hemma hos pappa och Maggie. Hade lika ont i magen när jag blev väckt vid 10-tiden imorse. Någon har någongång sagt att en bar kopp svart kaffe på fastande mage, sätter ordentlig fart så jag trodde att det skulle vara min räddning...... så fel jag hade då. Det ända som hände var att jag mådde illa istället. Vid ett-tiden åt jag frukost och det blev väl varken bättre eller sämre. Måste vara blandningen av mat som gör att man blir så här. Rödbetssoppa med öron, lite sill, köttbullar, prinskorvar och skinka med senap...... ja någon var det magen inte gillade.
Har ätit Rödbetssoppa nu ikväll också, jag önskar att ni hade fått smaka någon gång, det är riktigt riktigt smaskigt. Och NEJ, jag kan inte göra det.......
Ska göra plättar till Rasmus kalas imorgon annars tänker jag inte flytta min rumpa från soffan idag =)
/Johanna

3 kommentarer:

A sa...

Hoppas att det iaf gått över nu! Men du, rödbetssoppa med ÖRON??? Det där måste du nog förklara... :)

Johanna sa...

Det finns en polsk rödbetssoppa, inte helt olik den ryska Borstj-soppan, som min styvmor gör en gång om året (till julafton) och den är supergod. Till den serverar man små degknyten med fyllning i (tänk tortellini) och om jag minns rätt så det polska namnet på dessa degknyten direkt översatt till svenska blir "öron" :)
Inte så läskigt som det lät vá!!!

A sa...

Nej, det låter faktiskt helt OK. :)